بنر تبلیغات را به زبان گرافیکی و بهصورت هنری به بیننده منتقل میکند و مانند پوسترها جهت اطلاعرسانی و ارتباط با مشتری استفاده میشود. شمای کلی جملات بهکاررفته در بنر باید زیبا و آراسته باشد. بنرها ازلحاظ تبلیغاتی در درجهی بالاتری نسبت پوسترها قرار دارند و از قیمت پایینتری برخوردار هستند. بنرها متناسب با فضای موردنظر در سایز و جنسهای مختلفی چاپ میشوند. بهترین اندازه برای چاپ بنر ۱۲۰ در ۶۰۰ پیکسل (عمودی)، ۷۲۸ در ۹۰ پیکسل (افقی)، ۳۰۰ در ۲۵۰ پیکسل (افقی)، ۹۷۰ در ۲۵۰ پیکسل (افقی)، ۳۰۰ در ۱۰۰ پیکسل (افقی) است. بنرها بر اساس تکرار مجموعهای از تصاویر پشت سر هم یا همان تصویر بر ثانیه ساخته میشوند که تصاویر یا متون داخل بنر پس از گذشت مثلاً یک ثانیه بهاندازه معینی جابجا شده و تشکیل تصویر انیمیشن حاوی تبلیغات را میدهند که این تصاویر با پسوند GIF ذخیره و در سر صفحه یا پانوشت یک وب سایت به نمایش درمیآیند.
بنرها تنوع بسیار بالایی دارند که مطابق با فضای موردنظر استفاده میشوند. در حالت کلی بنرها را میتوان به دودسته تبلیغاتی و مجالس دستهبندی کرد. بنرهای تبلیغاتی در موارد زیر کاربرد دارند:
اما ازلحاظ چاپ میتوانیم آنها را به دودسته طراحی بنر فوری و غیر فوری تقسیمبندی کنیم.
امروزه بنرها نقش بسیار مهمی در کسبوکار ما دارند که مخاطب میتواند انواع پیامهای مثبت و یا منفی را از آن دریافت کند. افرادی که به کسبوکار خود اهمیت بیشتری میدهند، در ابتدا بنری حرفهای برای شروع کار خود در نظر میگیرند. ازآنجاییکه تبلیغات بخش بسیار مهمی از یک کسبوکار را به خود اختصاص میدهد، چاپ بنر میتواند یک روش بسیار خوب برای انتقال انواع پیامها ازجمله اخبار محصولات جدید و… باشد. برای چاپ بنر از دستگاههای با فنّاوری بالا و بسیار عالی استفاده میشود تا بنزها دقیقاً مطابق با خواسته مشتری به دستشان برسد. در چاپ بنر از کاغذهایی با سایز بزرگ استفاده میشود که نوع متریالش از جنس pvc است.
اگر میخواهید که بنر شما فوری و در کوتاهترین زمان ممکن آماده و بههیچعنوان از کیفیت کار کم نشود، باید سفارش چاپ بنر فوری دهید. ازجمله مزیتهای چاپ بنر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
معمولاً در اجلاسها یا جشنوارههای مهم از بنرهایی با سایز بزرگ استفاده میشود. درحالیکه برای نمایش یک محصول جدید استفاده از یک بنر با سایز متوسط کفایت میکند. ازجمله کاربردهای آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
در حال حاضر هزینه چاپ به دلایل مختلفی افزایشیافته است که یکی از دلایل آن افزایش هزینههای فنّاوری بکار رفته در آن است. همچنین بالا رفتن هزینه مواد اولیه ازجمله دلایل دیگر آن است. هردو مورد برای افراد مشغول به کار در این زمینه مشکلساز شده است. تعرفه قیمت بسته به نوع بنرها فرق میکند. برای مثال هزینهای که بابت بنر رنگی پرداخت میشود با بنر سیاهوسفید متفاوت است.
امروزه این دستگاهها ابزارهای کلیدی هستند که نقش زیادی در درآمدزایی دارند. سرعت و کیفیت بالا از مهمترین ویژگیهای این دستگاهها است. این دستگاهها بر اساس سایز، نوع هد، نوع مرکب مصرفی و سایز پایش به دستههای مختلفی تقسیمبندی میشوند. این دستگاهها در اندازههای 180، 220، 250 و 320 تقسیمبندی میشوند و اگر بخواهیم بر مبنای هد تقسیمبندی کنیم، باید به هدهای متداولی مانند کونیکا، زار، سیکو، اسپکترا، اپسون، ریکو، توشیبا، پاناسونیک و کیاسرا اشارهکنیم.
جوهرهای سالونت، جوهرهای اکوسالونت و یووی هم تقسیمبندی بر مبنای نوع مرکب است و در آخر بر اساس پاشش هم به دودسته هدهای با سایز پاشش بزرگتر و هدهای با سایز پاشش کوچکتر تقسیم میشوند. جالب است بدانید که هدهای با سایز پاشش بزرگتر از سرعت بیشتری نسبت به هدهای با سایز پاشش کوچکتر برخوردار است.
در مقابل هدهای با سایز پاشش ریزتر فرکانس و فنّاوری برد بالاتر و هدهای با پاشش ریزتر معمولاً فرکانس پایینتری دارند.