چاپ و تبلیغات پرینت لوتوس

چاپ و تبلیغات پرینت لوتوس

چاپ و تبلیغات پرینت لوتوس

چاپ و تبلیغات پرینت لوتوس

چاپ استیکر چیست؟

امروزه یکی از صنعت‌های پول‌ساز، چاپ استیکر است که کسب‌وکارهای بسیار زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

استیکر درواقع لایه‌ای نازک از پی‌وی‌سی است که بر روی آن‌ نقش و نگارهای مختلفی چاپ می‌شود.بنابراین می‌توان از این لایه‌نازک برای تزئین محیط‌های داخلی و خارجی استفاده کرد. استیکر ها درواقع  به‌عنوان یک جایگزین بسیار مناسب  برای کاغذهای دیواری مورداستفاده قرار می‌گیرند.

برخی از استیکرها هم به‌صورت خودرنگ موجود می‌باشند که به آن‌ها اصطلاحاً روز رنگ گفته می‌شود و این نوع از استیکرها در رنگ‌های مختلفی از سبز و آبی و قرمز و زرد تا مشکی و طوسی و طلایی وجود دارند. از این نوع استیکر معمولاً برای کاتر پلاتر و برای برش حروف، جهت نصب روی شیشه فروشگاه‌ها یا جهت نصب بر روی ماشین استفاده می شود.در نظر داشته باشید که استیکرها با دستگاه‌های مختلفی چاپ می‌شوند و هر دستگاهی بسته به نوع جوهری که استفاده می‌کند ماندگاری رنگی متفاوتی دارد.

انواع استیکر

  • استیکر براق
  • استیکر مات
  • استیکر شیشه‌ای
  • استیکر زمینه سفید
  • استیکرهای رنگی
  • استیکر شبرنگی
  • استیکر مش
  • استیکر ژله‌ای

کاربرد استیکر

چاپ و برش استیکر شیشه‌ای در طرح‌های  گوناگون برای کاربردهای تبلیغاتی مانند نمایش لوگو و دیگر اطلاعات و خدمات فروش یک محصول که روی سطوح شیشه ایی ویترین مغازه‌ها ، سوپرمارکت‌ها ، فروشگاه‌ها و…

کاربرد تزئینی آن در دکوراسیون فضاهای اداری و تجاری ، درب‌های شیشه ایی،اتاق‌های نشیمن، معابر پربازدید ،همچنین تزئینات درب‌های شیشه‌ای آشپزخانه، اتاق‌خواب و…

چاپ استیکر شیشه‌ای روی شیشه اتوبوس‌ها و سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی برای کارهای تبلیغاتی و…

نصب روی زمین و یا سرامیک‌های دارای رنگ روشن برای انجام کارهای سه‌بعدی

استیکرها کارکردهای متفاوتی دارند.می‌توان استیکرها را برحسب کاربردشان به سه نوع طبقه‌بندی نمود:

استیکر تزیینی: این نوع استیکرها تنها به‌منظور زیبایی و تزیین یک مکان به کار می‌روند.استیکرهای دیواری که در منازل یا اداره استفاده می‌شوند از این مدل هستند.

استیکر تبلیغاتی:این نوع استیکرها برای شرکت‌های خدماتی و کارخانه‌های تولیدی به منظورمعرفی محصولات استفاده می‌شود.

استیکر تبلیغاتی_تزیینی: استیکرهای تزیینی و تبلیغاتی که باهدف معرفی محصولات و خدمات ساخته می‌شوند، در عین به همراه داشتن برند محصولات، جنبه تزئینی و زیبایی نیز دارند.

چاپ استیکر
چاپ استیکر بر روی شیشه_ چاب استیکرمقاوم

مزایای چاپ استیکر

  • چاپ باکیفیت و سرعت‌بالا
  • ضد آب و قابل شست و شو
  • چاپ ارزان و به‌صرفه در تیراژ بالا
  • مقاوم در برابر پارگی
  • چاپ در ابعاد و اندازه‌های مختلف بدون محدودیت در طرح و رنگ
  • مقاوم در برابر نور خورشید و رطوبت و سایر عوامل محیطی

استفاده از استیکر تبلیغاتی چه مزایایی دارد؟

  • جلب توجه رهگذران با جذابیت بالا
  • صرفه‌جویی در هزینه‌های تبلیغات
  • ایجاد ارتباط مؤثر بین مخاطبین و تبلیغات شما
  • قابل‌نصب در تمام مکان‌های موجود
  • ایجاد شادابی و افزایش انرژی مثبت محیط
  • محدویت نداشتن در ابعاد تبلیغ
  • کارایی فراوان برای تبلیغات پارتیزانی
چاپ استیکر
چاب استیکر بر روی ماشین

معایب استیکر

کارایی نداشتن در هنگام شب و در مکان‌های که از نور کافی برخوردار نیستند.

فقط به یک زاویه دید خاص محدود می‌باشد و از بعضی زوایا دید مناسبی ندارد.

به مجوزهای گوناگون و رایزنی‌های زیادی جهت نصب بر روی کف خیابان‌ها نیاز است.

ویژگی‌های استیکرها

  •  قابل شستشو 
  • دکوراسیونی زیبا با صرف هزینه کم
  • امکان نصب بر روی انواع سطوح

کاربرد استیکر در صنایع

  • چاپ استیکر یا وینیل در صنایع بی‌شماری به کار می‌رود، از صنایع غذایی و بسته‌بندی تا تمامی صنایع تولیدی و صنعتی که نیاز به لیبل‌های پشت چسب‌دار دارند.
  •  عمده‌ترین استفاده استیکر در صنعت تبلیغات تجاری می‌باشد.
  • تبلیغات انواع شرکت‌های غذایی و تولیدکننده‌های مواد شوینده
  • تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی
  • چاپ و تبلیغات بر روی اتوبوس‌های شرکت واحد یا چاپ و نصب استیکر بر روی انواع ماشین‌های پخش و یخچال‌های صنعتی

نکاتی در مورد استیکرها

قبل از نصب ابتدا محل مورد نصب باید تمیز شود و در صورت امکان ابتدا شسته و سپس استیکر نصب شود.

نصب استیکر بسته به نوع کاربرد و فضای موردنظر آن به طریقه‌های متفاوتی چاپ می‌گردد. اگر قرار باشد استیکر در فضای باز مورداستفاده قرار گیرد و روی بدنه وسایل نقیله همچون اتوبوس یا کامیونت یا قطار نصب شود، باید از نوع باکیفیت آن استفاده نمود.

برای زیبایی بیشتر استیکرها می‌توان به‌تناسب مکان موردنظر آن‌ها را به‌صورت عمودی و افقی نصب نمود.

قبل از خرید استیکر نسبت به طرحی که می‌خواهید انتخاب کنید حتماً پیش‌زمینه ذهنی داشته باشید.

اگر استیکر برای اتاق کودک می‌باشد باید در محلی دور از دسترس کودکان نصب شود.

نحوه اجرای کار

استیکر به انواعِ چسب موقت، کاترپلاتر، براق، چسب دائمی، شیشه‌ای مات و شیری مات تقسیم می‌شود و بر روی سطوح مختلف مثل شیشه، پلاستیک، گچ و غیره متصل می‌شود.

برای چسباندن استیکر ابتدا سطح موردنظر باید کاملاً تمیز شود، سپس سطح به مخلوط آب و مایع ظرف‌شویی آغشته می‌شود تا از ایجاد حباب‌های احتمالی جلوگیری به عمل آید.

پس‌ازآن باید آب زیر استیکر را با کاردک خالی کرد. جهت افزایش مقاومت چاپ استیکر در مقابل سایش و خط و خش، همچنین به‌منظور بالا بردن دوام و پایداری آن می‌توان از روکش لمینت گرم و سرد بر روی آن استفاده کرد. از چاپ استیکر می‌توان در دو حوزه‌ی تبلیغات تجاری و تزیین محیط و نمایشگاه‌ها استفاده کرد.

استیکر سه بعدی

برچسب یا استیکر سه بعدی برای محصولی است که در طراحی آن از تکنیک های خطای دید استفاده می‌شود. این پوسترها که معمولا بر روی زمین نصب می‌شود، به گونه ای طراحی می شوند که زاویه ی خاص حجم ها و ابعاد سه بعدی آنها به شکلی جذاب دیده ‌شود.استیکر سه بعدی بخشی از خطای دید چاپی می باشد. این استیکر ها علاوه بر زیبایی و داشتن رنگ های شاد که باعث جاری شدن روح و انرژی در فضا می شوند، تاثیر فراوانی برروی مخاطبین دارد و باعث جلب نظر آنها می‌شود که این خود نوعی هنر به حساب می آید.

اگر تمایل دارید که دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید و قصد دارید دیوار های خانه را از حالت کسل کننده خارج کنید می توانید از استیکر های دیواری و سه بعدی با مدل های مختلف استفاده کنید، که این نوع استیکرها و برچسب ها به تازگی رونق یافته است.

استیکر دیواری یک لایه نازک از ورق های پی وی سی که چسب دار هستند و رنگ های مختلفی هم دارند. با استفاده از دستگاه خاص برش داده می شوند.

استیکر
                      استیکر سه بعدی بر روی دیوار

 

کاربردهای استیکر سه بعدی

تصویر سه بعدی محصول به واسطه ی خطای دید به صورت ایستاده، معلق در فضا و یا فرو رفته در زمین به نمایش می گذارد و همچنین قابلیـت نصـب آسـان در سطوح مختلف را دارا می باشد و مکان های مورد استفاده آن به صورت تیتروار در زیر آمده است :

  • مراکز تجاری
  • مراکز خدماتی
  • فرودگاه ها
  • راه آهن ها
  • مترو
  • موزه ها
  • شرکت ها
  • گذر گاه ها
  • نمایشگاه ها
  •  فست فود ها
  • فروشگاها
  •  فروشگاههای لوازم صوتی و تصویری

قابلیت نمایش ابعاد سه بعدی و استفاده از آیتم های جذاب تصویری در استیکر تبلیغاتی سه بعدی که بیننده در حالت عادی تجربه رویارویی با آن را نداشته است، فضا سازی سه بعدی و بیان ویژگی ها در قالب پوستر و استیکر تبلیغاتی سه بعدی سبب می‌شود بیننده تمایل به ارتباط و ارائه بازخورد پیدا کند. پوستر و استیکر تبلیغاتی سه بعدی رسانه بسیار مهمی برای جلب توجه و انتقال پیام به بیننده است.

انواع استیکرسه بعدی درخانه

امروزه روش های ساده و کم هزینه ای برای تغییر در دکوراسیون به وجود آمده اند که بسیاری از آن ها در مدت زمان کم نیز قابل اجرا هستند. حتی بعضی به آسانی توسط خود افراد مورد استفاده قرار گرفته و نیاز به حضور یک متخصص ندارند.

  • استیکر دیوار پذیرایی
  • استیکر دیواری اتاق کودک
  • استیکر دیواری سه بعدی
  • استیکر دیواری اتاق خواب
  • استیکر دیواری آشپزخانه

مدل استیکر دیواری پذیرایی

مزیت های استیکرهای دیواری به خصوص برای فضاهای مسکونی را بگوییم. به عنوان اولین مزیت باید به این نکته اشاره کنیم که اکثر استیکرهای دیواری را می توان به سطوح مختلفی مانند دیوارهای داخلی، آینه ها، کاشی، دیوارهای حمام، پنجره ها و … نصب نمود.

البته در بعضی از مواقع چسباندن آن ها بر روی سطوح با بافت های زبرتر و ناصاف می تواند شما را با مشکل روبه رو کند.

دومین مزیت که شاید یکی از مهم ترین آن ها نیز باشد، مقرون به صرفه بودن آن هاست. شاید در بین گزینه های مختلفی که برای ایجاد تغییر بر روی دیوارها استفاده می شوند، مانند کاغذ دیواری و نقاشی، این روش تفاوت قیمت بسیار زیادی داشته و زمان کمتری نیز احتیاج دارد.

 

استیکر
                                    استیکرسه بعدی تبلیغاتی

مزایای نصب استیکرهای تبلیغاتی سه‌بعدی

  • جذابیت بالا و جلب نظر رهگذر
  • هزینه تمام‌شده پایین
  • ایجاد شادابی و انرژی مثبت محیط
  • قابلیت نصب در هر مکانی
  • عدم محدودیت در ابعاد تبلیغ
  • کارایی بسیار بالا برای تبلیغات

 این برچسب‌ها روی تمام سطوح صاف قابل‌نصب بوده همچنین کاملاً قابل شستشو می‌باشند.

مشکلات و معایب استفاده از استیکرهای تبلیغاتی سه‌بعدی

  • نیاز به تکنولوژی چاپ و نصب پیشرفته
  • نیاز به کسب مجوزهای گوناگون جهت نصب بر روی کف خیابان
  • نیاز به طراح و هنرمند خلاق و بسیار ماهر
  • در شب و در مکان‌هایی که نور کافی نیست، کارایی ندارد.
  • محدود به یک زاویه دید خاص است و از برخی زوایا دید مناسبی ندارد.

همان‌طور که در بالا و در بخش معایب استیکر های تبلیغاتی سه‌بعدی گفته شد، یکی از معایب این رسانه نیاز به اخذ مجوزهای گوناگون جهت اکران در خیابان‌ها دارد. به همین دلیل یکی از کاربردهای ویژه این رسانه در فضای داخلی مجتمع‌های تفریحی-تجاری و مراکز خرید می‌باشد. به خاطر اینکه این مکان‌ها دارای مالک مشخص است و دارای مدعی عمومی نیست، به‌راحتی و با رعایت برخی اصول پایه و بدون نیاز به کسب مجوز، می‌توان آن را در داخل این ساختمان‌ها و یا داخل محوطه‌های شخصی و غیرعمومی نصب کرد.

استیکر
                         استیکرسه بعدی بر روی زمین

نحوه کندن برچسب یا استیکر سه‌بعدی از دیوار

برای کندن برچسب یا استیکر سه بعدی روی دیوار از دوروش می‌توان استفاده کرد:

اول اینکه: یکی از گوشه‌های استیکر را با استفاده ازناخن بلند و به‌صورت کم‌کم کل کار از روی دیوار بکنید.

دوم اینکه:با سشوار با گرمای پایین را روی کار گرفته تا از این طریق چسب زیر کار نرم شود. در این کار و در این حالت باید به‌سرعت استیکر را بلند کنید، زیرا مکث کردن باعث می‌شود تا سرد شود و دوباره به حالت اولیه برگردد.

پوستر تبلیغاتی

امروزه روش‌های تبلیغات بسیار زیاد و متنوع شده است؛ به‌طوری که پوستر تبلیغاتی جایگاه خاصی را از آن خودکرده است. در این مقاله سعی می‌کنیم به معرفی پوستر تبلیغاتی بپردازیم.

تاریخچه

سابقه پوستر تبلیغاتی به اواسط دهه 1800 برمی‌گردد. زمانی که لیتوگرافی به‌عنوان یک ابزار تبلیغات مقرون‌به‌صرفه شناخته‌شده بود. در اوایل قرن 19 بود که کم‌کم از پوستر به‌عنوان ابزاری برای ارتباط تصویری با مشتریان برای اهداف تجاری استفاده می‌شد.

بعداً موجب توسعه تایپوگرافیک شد؛ زیرا از فاصله دور خوانده می‌شد و برای خوانایی بیشتر، باید از حروف بزرگ‌تری برای طراحی استفاده می‌کرد. پوستر هم سریعاً در سرتاسر جهان منتشر شد و به یکی از عناصر مهم طراحی گرافیک تجاری تبدیل شد.

هنرمندان سبک تیپوگرافی بین‌المللی طراحی بر این باور بودند که باید از پوسترها برای برقراری ارتباط استفاده کرد و مشارکت و همکاری آن‌ها برای تکمیل پوستر به‌جایی رسید که حتی باوجود محبوبیت اینترنت، پوسترها همچنان به دلایل مختلف تولید شوند.

معرفی

پوستر تبلیغاتی یا دیوارکوب که به آن اعلان، آفیش و پلاکات هم می‌گویند، صفحات بزرگی از جنس کاغذ در ابعاد بزرگی هستند که روی آن‌ها نوشته، طرح، نقاشی و… چاپ می‌شود. محل نصب پوسترها روی دیوار یا دیگر سطوح عمودی است.

پوسترهای تبلیغاتی از دو عنصر اصلی گرافیک و متن تشکیل‌شده است. بهترین حالت پوستر این است که به‌واسطه گرافیک زیبا، مخاطب از دور جذب شود و در حین نزدیک شدن، متن پوستر که حاوی یک درخواست یا اطلاع‌رسانی است را بخواند.

پوسترها اهداف خاصی را دنبال می‌کنند. یک پوستر می‌تواند برای تبلیغات استفاده شود یا به‌طور مثال برای نمایش یک اثر هنری باهدف فروش و یا آموزش از آن بهره برد.

انواع پوستر

پوسترها با توجه به حوزه‌ای که در آن استفاده می‌شوند، انواع متفاوتی دارند که در اینجا به‌طور خلاصه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

خبری:

این پوسترها جنبه اطلاع‌رسانی دارند که می‌تواند حاوی عکس باشد و خبری را به مخاطبان عام و خاص منتقل کند و در فیلم‌ها، مکان‌ها، رویدادها و… نشان داده می‌شوند.

ترغیب‌کننده (هدایت‌کننده):

از این پوسترها برای ترغیب و تشویق افراد به کاری یا منع آن‌ها برای عملی است که معمولاً جنبه آموزشی دارد؛ مثلاً پوسترهایی برای خطر استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی

تزئینی:

برای نمایش بهتر فضا و یا شناساندن فرد یا مکانی (مانند پوستر مناظر) استفاده می‌شود که انواع گوناگونی مانند نقش و رنگ و بدون متن برای شناساندن افراد مشهور، منظره یا نقاشی دارند.

تجاری:

در این روش برای معرفی و تبلیغ کالا استفاده می‌شود. قابلیت این را هم دارد که یک شرکت، موسسه یا بنگاه اقتصادی را تبلیغ کند.

آب
یک نمونه پوستر تبلیغاتی

نکات کلیدی طراحی

  • قرار دادن لوگوی سازمان در متن پوستر یکی از بدترین اشتباهاتی است که طراح انجام می‌دهد. این کار نقش پوستر در تبلیغات را کمرنگ می‌کند.
  • انتخاب رنگ پوستر بسیار مهم است. رنگ پوستر باید با تصویر همخوانی داشته باشد.
  • نباید از فونت‌های مختلف استفاده کرد؛ یک یا دو فونت مناسب برای تبلیغات کافی است.
  • زمانی که مخاطب تصاویر پوستر را می‌بیند، با زمینه کسب‌وکارتان آشنا می‌شود؛ بنابراین لزومی ندارد چند بار نام محصول یا برند تجاری را تکرار کنید.
  • به‌هیچ‌وجه برای جلب‌توجه مخاطبین، تمام فضای پوستر را با تصاویر، رنگ‌ها و متون اشباع نکنید. فضاهای خالی توجه مخاطب را بیشتر به خود جلب می‌کند.

نکات پوستر تبلیغاتی اختصاصی

اگر قصد طراحی پوستر تبلیغاتی اختصاصی را دارید باید چند نکته زیر را در نظر بگیرید:

  1. ابتدا تصمیم بگیرید که چه اطلاعاتی را می‌خواهید به‌وسیله پوستر انتشار دهید.
  2. در چه محدوده جغرافیایی قصد فعالیت دارید.
  3. محل تبلیغات و نصب پوسترها را تعیین کنید.
  4. اجزای یک پوستر تبلیغاتی را بیاموزید.
  5. ابعاد مناسب پوستر را مشخص کنید.
  6. یک لوگو طراحی کنید.
  7. از تصاویر تأثیرگذار استفاده کنید.
  8. رنگ‌های متمایز را به کار بگیرید.
  9. از فونتی را انتخاب کنید که از چند قدم عقب‌تر خوانا باشد.
  10. قبل از انتخاب پوستر نهایی، از قبل چند نمونه آماده کنید.
  11. پوسترتان را چاپ کنید.

امیدواریم نکات گفته شده در این مقاله برای شما مفید باشد.

خوشحال میشیم نظرات شما عزیزان را در این مبحث بشنویم.

چاپ سولیت

سولیت ماده ای با جنس پی وی سی است که سطح صاف و بدون بافت دارد.متریال آن باعث می شود  همانند عکس واضح و دارای کیفیت فوق العاده باشد.

وضوح چاپ سولیت باعث انتقال پیام و تصویر مورد نظر به مخاطب می شود و به صورت دو رو و مقرون به صرفه نیز انجام می شود.

سولیت در چین و کره تولید می‌شود که محصولات کشور چین قابلیت چاپ دو رو و در کره در نوع دو رو و یک رو موجود می‌باشد.

چاپ سولیت چیست؟

چاپ سولیت نوعی چاپ با کیفیت است که برای دید از نزدیک و فضای داخلی مناسب است.ویژگی ها و زیبایی منحصر به فرد چاپ سولیت باعث شده در استندهای نمایشگاهی،رول آپ و لایت باکس و در کل برای کارهای تبلیغاتی و دکوراسیون از آن استفاده شود. برای مثال اگر قصد دارید برای تبلیغ و معرفی کسب و کار، خدمات یا کالاهای خود در یک نمایشگاه تخصصی یا عمومی شرکت کنید، می‌توانید برای تاثیرگذارتر بودن تبلیغات خود و جذابیت بیشتر غرفه‌ی نمایشگاهی‌تان، از این چاپ برای فضای داخلی غرفه یا دکوراسیون داخلی آن استفاده کنید. همچنین به علت کیفیت چاپ بالا، سطح صاف و بدون بافت، مات و بدون انعکاس بودن از چاپ سولیت می‌توان در چاپ پوستر و یا تصاویری که کیفیت بالای آن‌ها مورد نیاز است، زیبایی ظاهری آن به کاربرد آن در فضای داخلی می افزاید و مقاومت بالای آن در برابر عوامل جوی باعث محبوبیت این چاپ برای استفاده های خارجی شده است.این نوع چاپ دارای زیبایی و ثبات رنگ است و عمر زیادی دارد در نتیجه برای استفاده در فضای خارجی بسیار مناسب است.چاپ سولیت شبیه به استیکر است اما در مقایسه با استیکر دارای کیفت بهتری می باشد.

مزایای چاپ سولیت

  • کیفیت بالا نسبت به بنر و استیکر
  • عمر طولانی
  • ثبات رنگ در برابر نور خورشید
  • دارای تنوع رنگ و طرح
  •  دارای بهترین متریال چاپی
  • قابل شست و شو
  • مقاوم در برابر عوامل محیطی
  • مقاومت در برابر پاره شدن
  • مقرون به صرفه بودن
  • بالابودن رزولیشن چاپی
  • امکان اجرای هر نوع طرح ساده و پیچیده با سرعت بالا و در زمان کم

انواع سولیت

پشت طوسی:

برای چاپ یک رو و مواردی که نیاز به عبور کمی نور است، از سولیت پشت طوسی استفاده می شود.

نوع پشت طوسی با بافت متراکمی که دارد، برای فضاهایی مناسب است که دید مخاطب نسبت به تصویر  در فاصله‌ کمی است.

چاپ سولیت
انواع سولیت

پشت‌سفید:

پشت این سولیت ها سفید است و برای عبور نور بسیار مناسب می‌باشد و از آن برای چاپ بک لایت نیز استفاده می‌شود.

بیشتر کاربرد استفاده از این سولیت برای استند رول آپ می‌باشد.

کاربرد و موارد استفاده

  • کاربردهای تبلیغاتی مانند تبلیغات در فضای باز، بیلبوردهای تبلیغاتی
  • استفاده در فضاهای خارجی برای زیباسازی
  • صنعت دکوراسیون
  • استفاده برای ساخت تابلوهای نمایشگاهی، پاساژها، مغازه‌ها
  •  لایت باکس‌ها در فضای خارجی
  •  رول آپ نمایشگاهی و تبلیغاتی و استند رول آپ 
  •  چاپ پوستر و پرده تصویری
  • چاپ بک لایت
  • استفاده برای استندهای نمایشگاهی و دکوراسیون داخلی غرفه‌ها

دستگاه چاپ سولیت چگونه باید باشد؟

دستگاه سولیت  شبیه به دستگاه استیکر است؛ با این تفاوت که کیفیت آن نسبت به چاپ استیکر بالاتر است.

برای تبلیغاتی که دارای عکس های زیادی هستند، بسیار مناسب است.این  تصاویر به مرور زمان زیبایی خود را از دست نمی دهند و ماندگاری زیادی دارند.

بهترین برندهای سولیت

شرکت‌های مختلفی درزمینهٔ واردات این محصول فعالیت می‌کنند که می‌توان به نئون پرس و  تجارت گران الوند طلایی و… اشاره کرد که ساخت کشورهای مختلف را مارک‌های متفاوت وارد بازار می‌کنند.

قیمت چاپ

محاسبه قیمت به‌صورت مترمربع می‌باشد و طول سفارش بر روی آن آزاد است.قیمت به عواملی مانند کیفیت جنس آن،کیفیت رنگ چاپ و هد دستگاه چاپ بستگی دارد.برای تیراژهای بالا قیمت کمتر است.

نکات مهم در ارسال فایل

تصاویر با فرمت CMYK  ارسال گردد.

فرمت فایل PDF باشد.

حداقل رزولوشن Dpi72 باشد.

استند

به هر وسیله‌ای که به ارائه بهتر و سریع‌تر محتوا، اطلاعات، محصول و خدمات شما کمک می‌کند، استند گفته می‌شود.

استند محصولی است که از آن برای نمایش و تست محصولات مختلف ازجمله آرایشی، بهداشت شخصی، زیورآلات، تلفن همراه و … استفاده می‌شود.این محصول تلفیقی از طراحی گرافیکی و طراحی صنعتی است.

طراحی استند به‌گونه‌ای است که بدون استفاده از هر وسیله‌ای روی زمین یا مکان‌های مختلفی قرا می‌گیرد.

تقسیم‌بندی استندها بر اساس انواع مختلفی می‌باشد.درزمینهٔ استندهای فروشگاهی بر اساس مواد سازنده، نوع قرارگیری و نوع کاربرد به گروه‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند.

انواع استند بر اساس مواد ساخت

  • فلزی
  • پلکسی
  • مفتولی
  • مقوایی
  • کارتن پلاست
  • تزریقی
  • چوبی(شامل ام دی اف، نئوپان، چوب‌های خاص مثل گایاک، آبنوس، گردو و راش و… برای به نمایش درآوردن محصولات لوکس)

انواع استند بر اساس نوع قرارگیری

  1. رومیزی
  2. ایستاده
  3. دیواری
  4. سرلاین

انواع استند بر اساس کاربرد

امروزه استند کاربردهای زیادی دارد و در مشاغل مختلف از آن برای تبلیغ استفاده می شود. ازجمله کاربرد آن در آرایشی، ابزار، شکلات، قنادی، چیپس و تنقلات، نوشیدنی، کاتالوگ، لباس، آدامس، سیگار، کتاب، لوازم بهداشتی، دارو،خودکار، لاک, سبزیجات

انواع استند بر اساس حرکت

  • ثابت
  • گردان
  • هوشمند
  • لمسی

انواع استند بر اساس نوع چاپ

1) OUTDOOR

استند های این گروه بیشتر جنبه تزیینی دارند و از ظرافت بیشتری برخوردارند.

بیشتر کاربرد آن‌ها در سوپر مارکت ها، پیشخوان مغازه‌ها و فضای داخلی نمایشگاه می‌باشد.

2) INDOOR

استندهای این گروه در اندازه‌های بزرگ و با استفاده از مواد خاصی ساخته می‌شوند.

موارد استفاده آن‌ها در فضاهای باز، پارک‌ها، جلوی نمایشگاه‌ها و فضاهای عمومی می‌باشد.

این استندها ضد آب هستند و در مقابل عوامل محیطی مقاوم می‌باشند.

طراحی گرافیکی استند

طرح استند باید به‌گونه‌ای باشد که پیام را به‌روشنی به مخاطب نمایش دهد.گرافیست باید بین طرح و پیغام ارسالی رابطه مناسبی پیدا کند و باید بداند چه طرحی گیرایی بیشتری دارد. فضای نمایش و تصویرسازی مهم‌ترین فاکتوری است که تمام فکر و حواس طراحی را به خود معطوف می‌سازد. موقعیت در انتخاب تصویرسازی، در پایداری و فروش محصولات تأثیر به سزایی دارد. برای این مقصود باید توجه نمود که از استند در کجا و چگونه استفاده می‌شود و به چه نحوی در معرض دید بازدیدکنندگان قرارمی‌گیرد.

آیا بینندگان مانند سوپرمارکت‌ها، سریع از جلوی استند عبور خواهند نمود یا اینکه استند در یک بوتیک قرارمی‌گیرد که بیننده بتواند سر فرصت به تماشا بایستد؟

چگونه باید از رنگ در طراحی استند استفاده کرد؟

در نگاه اول به استند، رنگ نسبت به ابعاد، فرم، نوع محتوا و… نقش مهم‌تری در جذب مخاطب دارد.بر اساس تحقیقات روانشناسی رنگ علاوه بر روحیات، بر روی اعصاب و بدن آدمی نیز تأثیر بسزایی دارد.

استفاده از رنگ‌ها در نقاشی به سلیقه شخصی فرد برمی‌گردد اما گرافیست باید هنگام طراحی انتخاب رنگ به بازار فروش توجه کند و صرفاً بر اساس سلیقه خود آن را طراحی نکند.

طراح استند، یک گرافیست ساده نیست که نقطه نظرات او فقط رنگ و استفاده از دیگر وسایل هنر در کارش باشد، بلکه وی باید این ابزار را با استفاده از هوش و خلاقیت خویش بکار گیرد.

انتخاب رنگ بستگی به این دارد که از استند کجا استفاده خواهد شد؟در فضای باز یا بسته؟درشب یا در روز؟در سوپر مارکت است یا موزه؟

رنگ‌ها بر اساس فرهنگ جامعه و عوامل زیست‌محیطی انتخاب می‌شوند.همچنین اصول علمی رنگ‌شناسی،شناخت ارزش‌های رنگی و آگاهی از روانشناسی رنگ در انتخاب آن مؤثر است.

مزایا و ویژگی‌های استندهای تبلیغاتی

  • قابلیت استفاده در فضاهای کوچک و بزرگ
  • قابلیت استفاده از دو طرف استند
  • مقرون به صرفه و اقتصادی
  • قابل حمل، سبک و با نصب راحت
  • قابلیت تعویض طرح با هزینه کم
  • تنوع بسیار در اندازه
  • عدم محدودیت در قالب و فرم
  • قابلیت طراحی براساس نیاز و سلیقه مشتری

چگونگی نمایش طرح‌های استند

طراح برای اینکه تبلیغات تأثیر مفیدی بر مخاطب داشته باشند باید با روش‌های بازاریابی و تبلیغات آشنای داشته باشد.او باید از هدف مشتری  و ارزش و جایگاه محصولی که می‌خواهد معرفی کند آگاه باشد.

مدت‌زمانی که به طراح داده می‌شود،مقدار بودجه اختصاص داده‌شده به طراحی ازجمله عواملی است که در طراحی مؤثر می‌باشد.

پیش از سفارش استند تبلیغاتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

  1. پیش از طراحی و سفارش بررسی کنید که استند مدنظر در چه فضایی به کار گرفته خواهد شد.
  2. رنگ به‌کاربرده شده در آن ترجیحاً باید بارنگ سازمانی شما بخواند.
  3. ترتیب قرار دادن اطلاعات روی بنر از مهم به کم‌اهمیت است (مهم بالا، کم‌اهمیت پایین).
  4. استند بنر فرصت چندانی برای جلب نظر ندارد، درنتیجه باید در یک نگاه توجه مخاطب را مال خود کن.
  5. بودجه، استراتژی مارکتینگ و نظر شخصی در انتخاب نوع استند بنر تأثیرگذاری دارد.
  6. یک استند ایستاده  بنر بی‌استفاده است، اگر راه ارتباطی در اختیار مخاطب قرار ندهد.

معرفی سازه های نمایشگاهی

استند
انواع استند

استندهای فروشگاهی

استندهایی که برای سوپرمارکت ها و فروشگاه هایی که خرده فروش هستند، مناسب است.معمولا آن ها را کنار پیشخوان قرار می دهند تا مشتری هنگام انتظار آنها را ببیند.نوعی استندهای بزرگ نیز وجود دارد که اجناس داخل آنها قرار می گیرند.

استندهای دائمی

در ساخت این استندها از موادی مانند چوب یا پلاستیک استفاده می شود و کاربرد آن ها برای نمایش نمونه محصولات می باشد.

استندهای پشت ویترین

این استندها نقش بسیار مهمی در جذب مشتری دارند. از انواع این استندها می توان به استندهای ایکس، کراس، متغیر، فلکه ای، رومیزیA3 ،A4، A5 و غیره اشاره نمود.

استند پوستر

این استند نیز با هدف تبلیغات و پوسترهای نمایشگاهی در سه مدل ارائه می شود. 

جا کاتالوگی: با توجه به نام گذاری این استند، هدف از آن چیدن برخی موارد نظیر، کاتالوگ، مجلات و بروشور می باشد.

لایت باکس: جعبه‌ای نورانی است که انواع مختلف دیواری، ایستاده دارد. این محصول می تواند برای هایلایت کردن پوستر و یا طرح گرافیکی به کار رود.

رول آپ: استندی تبلیغاتی که به شکل رول ساخته می شود. در واقع استند رول آپ، استندی می باشد که به شکل گردان باز و بسته می شود و دارای یک موتور برای بالا و پایین آمدن آن می باشد.

استند کانتر و استند بنر

میز کانتر نقش مهمی در نمایشگاه ها ایفا می کند.

کانتر ابزار تبلیغاتی دیگری می باشد که در نمایشگاه، لابی، غرفه و … استفاده می شود. میز کانتر یک رکن اصلی برای غرفه های نمایشگاهی است که می توان برای نصب چاپ استفاده شود و البته حمل آن نیز آسان است. داشتن قفسه برای نگهداری کاتالوگ و نمونه های محصول نیز از دیگر ویژگی های این میزها می باشد.

بنر برای ارائه دادن یک پیام تبلیغاتی با شکلی هنری از بنر استفاده می شود. طراحی بنر شبیه پوستر می باشد که پیام تبلیغاتی را به شکل طرحی هنری به مخاطبان ارائه می دهد. همچنین به کار بردن جملاتی زیبا با ظاهری خوب بر روی بنرها برای اهداف تبلیغاتی می باشد.

معرفی استند رول آپ

استند رول آپ یک موتور متحرک دارد که گاهی به‌صورت گردان و گاهی فقط بالا و پایین می‌شود و گاهی نیز ثابت است.به علت اینکه این استند کمتر جا می‌گیرد،قیمت بیشتری دارد.این استند که در شکل‌ها و ابعاد مختلفی تولید می‌شود،سبک‌ترین نوع در بین استندهای تبلیغاتی می‌باشد.

انواع استند رول آپ

 ساده یک‌طرفه:از پایه‌ای سبک افقی و یک‌پایه عمودی تشکیل می‌شود و طرح توسط فنر روی پایه جمع می‌شود.

ساده دوطرفه:این قابلیت را دارد که دو طرح مختلف پشت‌درپشت بر روی آن نصب گردد، در این مورد نیز فنر جمع شده وجود دارد.

پایه پهن:پایه پهنی داشته تا دارای حفظ تعادل بیشتری باشد و طرح را می‌توان در ابعاد بزرگ‌تری بر روی آن چاپ نمود.

گردان:این رول آپ دارای موتور می‌باشد و درنتیجه این قابلیت را دارد که طرح چاپ‌شده را بتوان به گردش درآورد. درنتیجه طرح چاپ‌شده بزرگ، مطالب را راحت‌تر و بهتر به نمایش خواهد گذاشت تا بیشتر جلب‌توجه نماید.