چاپ و تبلیغات پرینت لوتوس

چاپ و تبلیغات پرینت لوتوس

چاپ و تبلیغات پرینت لوتوس

چاپ و تبلیغات پرینت لوتوس

دیوارپوش چیست؟

دیوارپوش چیست؟

با گذرزمان توجه مردم به طراحی داخلی منزلشان افزایش یافته است و برای ایجاد هرگونه تغییراتی در دیوارها،سقف و کف زمین به دنبال ایده های جدیدتر و مدرن تری می گردند تا تفاوتی را در دکوراسیون داخلی منزلشان ایجاد کنند.شاید قبلا کلمه دیوارپوش به گوشتان نخورده باشد اما بهتر است بدانید همه رنگ و کاغذدیواری هایی که قبلا میشناختید جزو دیوارپوش ها محسوب میشوند.

با گسترش علم و پیشرفت تکنولوژی و بکارگیری خلاقیت بشر،انواع مختلف دیوارها با طرح ها و جنس های مختلف را می توان دید،رنگ های مختلف که جای خود دارد.همان گونه که از لغت دیوارپوش مشخص است،جنسی که برروی دیوار قرار گرفته و آن را پوشش می دهد.از دیوارپوش ها به عنوان دیوارکوب هم یاد می کنند.

دیوارپوش چیست؟
دیوارپوش چیست؟

انواع دیوارپوش ها

دیوارپوش ها ازلحاظ ساختار و کاربرد به دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند.دو نوع اصلی آنها عبارتند از:

دبوارپوش ام دی اف:

این نوع از آنها قابلیت شستشو ندارند و فقط یک روکش پی وی سی برروی آنها کشیده شده است تا پاک سازی آن را راحتتر کند.این نوع دارای طول280سانتی متر و عرض بین 20 تا30 سانتی متر است و ضخامتی به اندازه هشت میلیمتر دارد.این نوع دارای وزن بسیاری است.

دیوارپوش پی وی سی:

پی وی سی مخفف شده ی پلی ونیل کلراید است که نوعی پلیمر ترمو پلاستیک محسوب میشود.بزخلاف ام دی اف ها قابل شستشو هستند و از لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه است و می تواند جایگزین مناسبی برای مواد سنتی ای چون خاک رس، چوب و بتن باشد.

این نوع از دیوارپوش ها انواع مختلفی دارند:روکش دار،چاپی و ساده که به دوصورت پنل های عمودی و افقی تولید میشوند.از این دیوار پوش می توان در اماکن تجاری، مسکونی، اداری، ویلاها، رستوران ها، هتل ها، استخرها، بیمارستان ها، سالن های کنفرانس، کارخانجات استفاده کرد و به نسبت نوع قبل دارای قیمت مناسب تری هستند.

سایر دسته های آن شامل دیوارپوش چرمی، دیوارپوش چوبی، دیوارپوش سه بعدی، سنگی، آلومینیومی، شیشه ای میشوند.

از معایب آنها می توان به توخالی بودنشان اشاره کرد که در اثر برخوردی احتمال سوراخ شدن برای آنها وجود دارد.ضدآب و ضد حریق و قابل شستشو بودن هم از مزایای آن است.ای نوع سبب سبکی سازه میشود و آسیب های ناشی از خطراتی چون زلزله را کاهش میدهد.

دیوارپوش چرمی:

از جدیدترین انواع دیوارپوش ها هستند که در انواع محیط های مسکونی، تجاری، اداری، هتل ها، پارکینگ ها، لابی ها و مهدکودک ها کاربرد دارد.این جنس به صورت توپر و نرم و سه بعدی تولید میشوند و بخاطر همین فرم و مواد سازنده آن می تواندعایق خوبی در برابر صدا و حرارت باشد و برای نواحی دارای آب و هوای سرد و مرطوب بهترین گزینه است.

برای نصب این نوع از چسب های صنعتی استفاده میشود که هم برروی کار و هم پشت کار زده میشود و سپس کمی منتظر میشویم تا چسب خشک شود.حال نوبت به قراردادن کفپوش های چرمی برروی دیوار میرسد.ابتدا از قرار گرفتن درست آنها برروی دیوار اطمینان حاصل کنید و سپس با کمی فشار آنها را برروی دیوار سفت کنید.

دیوارپوش سنگی:

استفاده از سنگ های طبیعی و مصنوعی جذابیت زیادی به دیوارهای منزل میبخشد و میتوان از آن دردیوارهای پشت تلویزیون و اطراف شومینه استفاده کرد.

همان طورکه از خاصیت سنگ پیداست این نوع دیوارپوش ها مقاومت بالایی دربرابرهرگونه ضربه و آسیب دیدگی دارند.برای نصب این نوع از آنها چسب سیمان را برروی مکان مدنظر قرار میدهیم،سپس شروع به چسباندن آنها میکنیم.

دیوارپوش چیست؟
جلوه دیوارپوش در دکوراسیون

دلایل استفاده از دیوارپوش

  • دارای خاصیت ضذآب و مناسب برای نواحی که دیوارهایش دچار رطوبت شده است.
  • دارای خاصیت ضدحریق و مقاومت بالا و مناسب برای دیوارهای آشپزخانه ها و میان کابینت ها
  • دارای خاصیت پاک کنندگی آسان و راحت
  • مقاومت و ماندگاری بالا در برابر استهلاک
  • دارای طرح و رنگ فراوان و زیباسازی محیط
  • جلوگیری از نفوذ حشرات
  • جلوگیری از ورود گرما،سرما و سروصدا
  • قابلیت نصب راحت در مدت زمان کوتاه
  • انعطاف و شکل پذیری بالای آن
  • مناسب برای مناطق تجاری و اداری و شرکت ها و بیمارستان و آزمایشگاه و مطب

قیمت دیوارپوش

دیوار پوش‌ها با توجه به جنس و برندشان قیمت‌های مختلفی دارند.امروزه شرکت‌های بسیاری درزمینهٔ تولید دیوار پوش فعالیت می‌کنند. ازاین‌رو این امکان برای مشتریان فراهم است با توجه به قیمت و تنوع طرح نمونه‌ای مناسب از آن را انتخاب و در دکوراسیون داخلی مورداستفاده قرار دهند.

قیمت کفپوش سه بعدی

مقدمه

امروزه بحث دکوراسیون داخلی موردتوجه بسیاری از طراحان و معماران قرارگرفته و تلاش‌های بسیاری انجام‌شده است تا طرح‌های جدید و مدرنی تولید شود. زمانی که معماری داخلی ساختمان و فناوری به‌طور همزمان پیشرفت و ترقی کرد، نوبت به ورود انواع کفپوش‌های مدرن و یکپارچه به نام کفپوش سه‌بعدی به بازار شد.

این محصول از ترکیب رنگ‌های صنعتی مقاوم اپوکسی و طرح‌های استیکری یا پارچه به همراه یک‌رویه مقاوم ساخته‌شده‌اند که بانام کفپوش سه‌بعدی می‌شناسند. این کفپوش‌ها بسیار جذاب هستند و می‌توانند تصاویر را به‌صورت واقعی و با وضوح بالا تداعی کنند.

درواقع این مدل کفپوش‌ها طبیعت را به خانه شما می‌آورند و اگر آن‌ها را به دیوار نصب کنید، می‌توانید تصاویر مختلف را به‌صورت سه‌بعدی دید. یکی از نمونه‌های معروف این کفپوش‌ها، طرح دریا است که در مکان‌های متفاوتی استفاده می‌شود و به‌گونه‌ای هستند که زمانی که وارد آن فضا می‌شوید، احساس می‌کنید امواج دریا واقعی و در تلاطم هستند.

مدل طراحی این کفپوش‌ها به‌صورت لایه‌ای یکپارچه و بدون خط و درز از جنس رزین اپوکسی است که می توانید بر روی تمامی سطوح ازجمله سطوح سنگی، کاشی، پارکت، سیمانی، بتونی و… نصب کنید و در ضمن نصب آسان و سریعی دارد و در طرح و رنگ‌های گوناگونی تولید می‌شوند و هم‌چنین یکدستی و براقی فوق‌العاده‌ای دارند.

 

مکان‌های اجرای کفپوش سه‌بعدی

  1. حمام
  2. سرویس بهداشتی
  3. هتل و لابی آنها
  4. آشپزخانه
  5. مراکز خرید

مزایا

نمای زیبا

قاطعانه می‌توانیم بگوییم که یکی از مهم‌ترین مزایای آن، نمای زیبا است که می‌تواند چشم هر بیننده‌ای را خیره و مجذوب زیبایی خود کند و با این کار می‌توانید خرابی ساختمان را مخفی کرد.

هزینه نگهداری پایین

ازآنجایی‌که این مدل کفپوش‌ها سطح یکدستی دارند و هیچ درز و خطی در آنها نیست، تمیز کردن بسیار آسانی دارند و همچنین هزینه نگهداری و تعمیر بسیار پایینی دارد و بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

مقاومت بالا

این‌گونه کفپوش‌ها مقاومت بالایی در برابر عوامل ناشی از شوینده‌ها و برخی مواد شیمیایی دارند؛ درحالی‌که در سایر کفپوش‌ها امکان دارد این مقاومت درصد کمتری داشته باشد.

همچنین این کفپوش‌ها فشاری که وسایل سنگین بر آنها وارد می‌کنند را تحمل می‌کنند و در مقابل خراشیدگی هم مقاومت خوبی دارند. این ویژگی‌ها سبب شده است تا از آن‌ها در صنعت استفاده شود.

مقاوم در برابر حریق

در ساخت این‌گونه کفپوش‌ها از پلیمر استفاده‌شده است و پلیمر یک نمونه متریال ضد حریق است و به همین دلیل مقاومت بسیار خوبی در برابر آتش‌سوزی دارد.

کفپوش سه‌بعدی
کفپوش سه‌بعدی

معایب

نصب سخت

یکی از معایب این کفپوش‌ها این است که فرآیند نصب آن‌ها سخت و نیازمند دستگاه‌های مخصوصی است و این کار بین 3 تا 5 روز نیز زمان می‌گیرد.

قیمت بالا

این عامل هم یک مسئله مهم است که قبل از هر کاری باید بررسی شود.

سرد بودن سطح کفپوش‌

این کفپوش‌ها همانند سطوح بتنی سطح سردی دارند و در زمان استفاده در ساختمان و فضاهای مختلف این مورد باید در نظر گرفته شود.

قیمت

عوامل زیادی وجود دارند که بر قیمت کفپوش سه‌بعدی مؤثر است که با توجه به نحوه کار و لزوم اجرای هر مرحله باعث تغییر در قیمت نهایی می‌شود.

  • سالم و تمیز بودن کف سطح موردنظر بسیار مهم است؛ در غیر این صورت قبل از انجام کار باید چربی و رطوبت‌زدایی انجام شود.
  • متراژ هم یک عامل مهم دیگر است. باید توجه داشته باشید که هر چه متراژ بیشتر شود، به همان مقدار نیاز به مصالح اولیه بیشتر می‌شود و درنتیجه مدت انجام کار بیشتر می‌شود.
  • ضخامت جزو عوامل مهم قیمت کفپوش سه‌بعدی به شمار می‌رود که اندازه‌های گوناگونی دارند و با توجه به ضخامت موردنظر، هزینه کار تغییر می‌کند.

  شما می توانید برای اطلاع از قیمت دقیق این کفپوش‌ها با مشاوران ما در ارتباط باشید.هدف اصلی پرینت لوتوس خدمت و رضایت مشتریان است.

نصب

آنچه که باید برای نصب این کفپوش‌ها در نظر گرفت، اجرای کف سازی مناسب است. حواستان باشد که سطح موردنظر باید مقاومت بالایی داشته باشد و کاملاً یکدست باشد. در هنگام آماده‌سازی اگر شیارهایی بیشتر از ۰.۵ سانتی‌متر طول و عرض داشته باشد، باید به‌وسیله بتونه اپوکسی پر شود. بعدازاین کار نوبت به استفاده از پرایمر می‌رسد.

چاپ استیکر با لمینت

استیکر چیست؟

نام دیگراستیکر،وینیل متریالی است که از پلیمرهای ترموپلاستیک ساخته می شود و مقاومت بسیار بالایی در مقابل آسیب دیدگی دارد.ضدخش و ضدآب بودن از ویژگی های بارز آن است.

استیکرها نوعی ابزار تبلیغاتی به حساب می آیند که هزینه کمتری نسبت به راه های تبلیغاتی دیگر دارند و نصب آن ها برروی هر سطحی امکان پذیر است.استیکرها در نقش و رنگ های بسیار متنوعی تولید می شوند.بهترین جنس استیکر در ایران از برند مکجت می باشد.

کاربرد استیکر

از استیکرها در انواع فضاهای باز و سرپوشیده استفاده می شود.مانند داخل منازل،کارخانجات،فروشگاه ها(دیوارهای شیشه ای ویترین ها)،جلد نرم کتاب ها،صنعت کاتالوگ و بروشور،کارت ویزیت و بسته بندی ها

استیکر
استیکر روی دیوار

انواع استیکر برای چاپ

استیکرها انواع و اقسام مختلفی دارند و  با هر شرایط آب و هوایی تناسب و سازگاری دارند.

از انواع آن می توان به استیکر زمینه سفید یا شیری _ استیکر شیشه ای _ استیکر رنگی _ استیکر مش _ استیکر شبرنگی اشاره کرد.

طراحی و چاپ استیکر

طراحی و چاپ استیکرها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از جمله تبلیغاتی است که مستقیما با چشم مخاطب در ارتباط می باشد.اگر این کار به درستی انجام نشود،توجه مخاطب را به خود جلب نمی کند.

برای طراحی استیکر نیاز به ذهن خلاق و برنامه های گرافیکی است و یا می توان برای انجام این کار به سایت های معتبر مراجعه کرد تا دقیقا آنچه را که میخواهیم برای ما طراحی کنند.

برای چاپ آن نیز به دستگاه های مدرن نیاز است و کیفیت جوهری که استفاده می شود،در کیفیت استیکر تاثیر زیادی دارد.این کار نیاز به دقت بالایی دارد و اگر به کمک لمینت انجام شود،اثربخشی آن دوچندان می شود.

لمینت در لغت به معنای لایه لایه است.پس از اتمام کار چاپ از یک لایه پلاستیکی بنام لمینت استفاده می شود که زیبایی منحصربه فردی را به استیکر می بخشد و جلا و براقیت سطح آن را افزایش می دهد.لمینت ها لایه ای را بر روی استیکر ایجاد می کنند که نقش محافظت در برابر عوامل خارجی از جمله نور را دارد.همچنین سبب افزایش ماندگاری استیکر می شود.

استیکر
چاپ استیکر

مزایای استفاده از لمینت

  • بهتر دیده شدن رنگ و کنتراست استیکر و افزایش شفافیت
  • مراقبت از استیکر در برابر هرگونه عامل خارجی از جمله حرارت،نور،پاره شدن،چروکیدگی،لک شدن،سیاه شدن و رنگ پریدگی(طبیعی است که اضافه کردن هرنوع روکشی بر روی استیکر سبب محافظت بیشتر از آن می شود.)
  • افزایش طول عمر و ماندگاری بیشتر
  • افزایش مقاومت متریال چاپ در برابر رطوبت
  • راحت ترین راه مراقبت از استیکر چاپ شده
  • تمیزکردن آسان و سریع
  • جلوگیری از آلودگی و ماندن جای انگشت
  • افزایش کیفیت استیکر چاپ شده
  • قیمت مناسب

دستگاه لمینت استیکر

برای لمینت کردن استیکر به نوع خاصی از دستگاه به نام لمینیتور نیاز است.این دستگاه دارای پرس است و لمینت را به خوبی بر روی استیکر الحاق می کند، به طوری که اتصالی قوی میانشان ایجاد می شود.

انواع چاپ لمینت

  • ضد خش
  • ضد خش کف
  • گرم براق
  • گرم مات
  • ویژه مات
  • سرد براق
  • سرد مات

روکش لمینت ضدخش

لمینت ها که سبب افزایش استیکر چاپی می شوند، با گذر زمان بر اثرعواملی مثل ناخن کشیدگی تازگی خود را از دست می دهند؛ در حالی که لمینت های ضدخش این طور نیستند و دچار آسیب دیدگی نمی شوند.

روکش لمینت ضدخش کف

از انواع لمینت های مات هستند که ضخامت و میکرون بالاتری دارند.با راه رفتن برروی این لمینت ها هیچ مشکلی برای استیکر چاپ شده ایجاد نمی شود و به همین دلیل برای کف زمین به کار می روند.هیچ کدام از لمینت ها این قابلیت را ندارند. لمینت ضد خش کف را می‌توان هم با دستگاه لمینت سرد و هم با دستگاه لمینت گرم انجام داد.

لمینت گرم براق

از انواع لمینت های گرم بوده که همانند لمینت مات به کمک گرما و حرارت چسبانده می شود.درخشش و شفافیت این روکش به نسبت بقیه بسیار بیشتر است. لمینت ‏محصولات چاپی در چاپ دیجیتال به صورت رولی انجام می‌شود. رول لمینت گرم دارای سطح صاف و یکنواخت می باشد.عرض این رول 104 سانتی متری و 125 میکرون بوده و طول آن 100 متر می‌باشد.

متداول ترین روش لمینت روش گرم است که در آن پوشش پلاستیکی را با حرارت بر روی سطح می کشند. این کار از قدیم هم رایج بود که به آن در اصطلاح عام «پرس» می گفتند. دستگاه های امروزی البته بیشتر رول هستند و در کشور ما آن را بیشتر در چاپ‌خانه‌هایی که دستگاه‌های چاپ دیجیتال دارند می‌توان یافت. لمینت با این روش به دو صورت مات و براق صورت می گیرد و می توان پشت و روی کار را به هر دو صورت لمینت کرد.

روکش لمینت ویژه مات

این روکش در موارد به خصوصی کاربرد دارد از جمله: استندهای نمایشگاهی که در روی لمینت سرد و در زیر لمینت گرم به کار می روند.این نوع لمینت ها دارای ضخامت مطلوبی هستند و جلوه های ویژه ای را به کار می بخشند.

روکش لمینت سرد مات و براق

در این روش پس از چاپ استیکر،برای اجرای لمینت از حرارت استفاده نمی شود.این نوع لمینت ها بسیار نازک هستند و از جلوه خاصی برخوردارند و این  ویژگی باعث شده که در انواع چاپ های هنری کاربرد فراوانی داشته باشند.قیمت لمینت سرد هر متر طول حدودا 66 هزارتومان می باشد

استیکر سه بعدی

استیکر سه بعدی چیست

برچسب یا استیکر سه بعدی برای محصولی است که در طراحی آن از تکنیک های خطای دید استفاده می‌شود. این پوسترها که معمولا بر روی زمین نصب می‌شود، به گونه ای طراحی می شوند که زاویه ی خاص حجم ها و ابعاد سه بعدی آنها به شکلی جذاب دیده ‌شود.استیکر سه بعدی بخشی از خطای دید چاپی می باشد. این استیکر ها علاوه بر زیبایی و داشتن رنگ های شاد که باعث جاری شدن روح و انرژی در فضا می شوند، تاثیر فراوانی برروی مخاطبین دارد و باعث جلب نظر آنها می‌شود که این خود نوعی هنر به حساب می آید.

اگر تمایل دارید که دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید و قصد دارید دیوار های خانه را از حالت کسل کننده خارج کنید می توانید از استیکر های دیواری و سه بعدی با مدل های مختلف استفاده کنید، که این نوع استیکرها و برچسب ها به تازگی رونق یافته است.

استیکر دیواری یک لایه نازک از ورق های پی وی سی که چسب دار هستند و رنگ های مختلفی هم دارند. با استفاده از دستگاه خاص برش داده می شونداستیکر

 

کاربردهای استیکر سه بعدی

تصویر سه بعدی محصول به واسطه ی خطای دید به صورت ایستاده، معلق در فضا و یا فرو رفته در زمین به نمایش می گذارد و همچنین قابلیـت نصـب آسـان در سطوح مختلف را دارا می باشد و مکان های مورد استفاده آن به صورت تیتروار در زیر آمده است :

  • مراکز تجاری
  • مراکز خدماتی
  • فرودگاه ها
  • راه آهن ها
  • مترو
  • موزه ها
  • شرکت ها
  • گذر گاه ها
  • نمایشگاه ها
  •  فست فود ها
  • فروشگاها
  •  فروشگاههای لوازم صوتی و تصویری

قابلیت نمایش ابعاد سه بعدی و استفاده از آیتم های جذاب تصویری در استیکر تبلیغاتی سه بعدی که بیننده در حالت عادی تجربه رویارویی با آن را نداشته است، فضا سازی سه بعدی و بیان ویژگی ها در قالب پوستر و استیکر تبلیغاتی سه بعدی سبب می‌شود بیننده تمایل به ارتباط و ارائه بازخورد پیدا کند. پوستر و استیکر تبلیغاتی سه بعدی رسانه بسیار مهمی برای جلب توجه و انتقال پیام به بیننده است.

انواع استیکرسه بعدی درخانه

امروزه روش های ساده و کم هزینه ای برای تغییر در دکوراسیون به وجود آمده اند که بسیاری از آن ها در مدت زمان کم نیز قابل اجرا هستند. حتی بعضی به آسانی توسط خود افراد مورد استفاده قرار گرفته و نیاز به حضور یک متخصص ندارند.

  • استیکر دیوار پذیرایی
  • استیکر دیواری اتاق کودک
  • استیکر دیواری سه بعدی
  • استیکر دیواری اتاق خواب
  • استیکر دیواری آشپزخانه

مدل استیکر دیواری پذیرایی

مزیت های استیکرهای دیواری به خصوص برای فضاهای مسکونی را بگوییم. به عنوان اولین مزیت باید به این نکته اشاره کنیم که اکثر استیکرهای دیواری را می توان به سطوح مختلفی مانند دیوارهای داخلی، آینه ها، کاشی، دیوارهای حمام، پنجره ها و ... نصب نمود.

البته در بعضی از مواقع چسباندن آن ها بر روی سطوح با بافت های زبرتر و ناصاف می تواند شما را با مشکل روبه رو کند.

دومین مزیت که شاید یکی از مهم ترین آن ها نیز باشد، مقرون به صرفه بودن آن هاست. شاید در بین گزینه های مختلفی که برای ایجاد تغییر بر روی دیوارها استفاده می شوند، مانند کاغذ دیواری و نقاشی، این روش تفاوت قیمت بسیار زیادی داشته و زمان کمتری نیز احتیاج دارد.

 استیکر

مزایای نصب استیکرهای تبلیغاتی سه‌بعدی

  • جذابیت بالا و جلب نظر رهگذر
  • هزینه تمام‌شده پایین
  • ایجاد شادابی و انرژی مثبت محیط
  • قابلیت نصب در هر مکانی
  • عدم محدودیت در ابعاد تبلیغ
  • کارایی بسیار بالا برای تبلیغات

 این برچسب‌ها روی تمام سطوح صاف قابل‌نصب بوده همچنین کاملاً قابل شستشو می‌باشند.

مشکلات و معایب استفاده از استیکرهای تبلیغاتی سه‌بعدی

  • نیاز به تکنولوژی چاپ و نصب پیشرفته
  • نیاز به کسب مجوزهای گوناگون جهت نصب بر روی کف خیابان
  • نیاز به طراح و هنرمند خلاق و بسیار ماهر
  • در شب و در مکان‌هایی که نور کافی نیست، کارایی ندارد.
  • محدود به یک زاویه دید خاص است و از برخی زوایا دید مناسبی ندارد.

همان‌طور که در بالا و در بخش معایب استیکر های تبلیغاتی سه‌بعدی گفته شد، یکی از معایب این رسانه نیاز به اخذ مجوزهای گوناگون جهت اکران در خیابان‌ها دارد. به همین دلیل یکی از کاربردهای ویژه این رسانه در فضای داخلی مجتمع‌های تفریحی-تجاری و مراکز خرید می‌باشد. به خاطر اینکه این مکان‌ها دارای مالک مشخص است و دارای مدعی عمومی نیست، به‌راحتی و با رعایت برخی اصول پایه و بدون نیاز به کسب مجوز، می‌توان آن را در داخل این ساختمان‌ها و یا داخل محوطه‌های شخصی و غیرعمومی نصب کرد.

استیکر

نحوه کندن برچسب یا استیکر سه‌بعدی از دیوار

برای کندن برچسب یا استیکر سه بعدی روی دیوار از دوروش می‌توان استفاده کرد:

اول اینکه: یکی از گوشه‌های استیکر را با استفاده ازناخن بلند و به‌صورت کم‌کم کل کار از روی دیوار بکنید.

دوم اینکه:با سشوار با گرمای پایین را روی کار گرفته تا از این طریق چسب زیر کار نرم شود. در این کار و در این حالت باید به‌سرعت استیکر را بلند کنید، زیرا مکث کردن باعث می‌شود تا سرد شود و دوباره به حالت اولیه برگردد.

 

 

استند ایستاده

استند چیست؟

در این مقاله قصد داریم درباره استند ایستاده مطالبی را ارائه دهیم.قبل از آن به توضیح استند می پردازیم.
به تابلویی که بدون نیاز به تکیه‌گاه و بدون استفاده از وسیله‌ای روی زمین قرار می‌گیرد استند گفته می‌شود.استندها در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف و با متریال های متنوع برای تبلیغات در نمایشگاه‌ها و غرفه‌ها استفاده‌ی بسیار زیادی می‌شود.
استند برای نمایش و تبلیغات انواع مختلف مشاغل مانند لوازم‌آرایشی، بیمه،لوازم الکترونیکی، جواهرات و بسیاری موارد دیگر در اماکن مختلف برای جلب‌توجه مردم کاربرد دارد.

دسته‌بندی استند ها بر اساس جنس:

• استند فلزی
• استند پارچه‌ای
• استند تزریقی
• استند چوبی
• استند پلکسی

استند تبلیغاتی:

 یکی از زمینه‌های استفاده استند ایکس تبلیغاتی استفاده به‌منظور اهداف تبلیغاتی و پروموشن و معرفی کالا، برند و خدمات است.

استند نمایشگاهییکی دیگر از مواردی که می‌توان از استند ایکس استفاده کرد، در غرفه‌های نمایشگاهی و به هدف ارائه سریع پیام یا خدمت به مشتری و مخاطب است.

استند اطلاع‌رسانیدر همایش‌ها، سمینارها، رویدادها و مراکز آموزش و فرهنگی می‌توان برای راهنمای مخاطب یا انتقال سریع و بی‌واسطه پیام از استند ایستاده استفاده کرد.

استفاده‌ی دیگر از استند برای مراسم ترحیم یا خوش‌آمد گویی و جهت خیرمقدم می‌باشد.

انواع استندهای تبلیغاتی:

  • استند ایستاده
  • استند رومیزی
  •  استند خیابانی

استند ایستاده

یکی از انواع استندها،استندهای ایستاده می‌باشد.مقرون‌به‌صرفه ترین و پراستفاده‌ترین استند تبلیغاتی و نمایشگاهی برای ارائه خدمات یا معرفی محصول به‌ویژه محصول جدیدی که به‌تازگی وارد بازار شده،استند ایستاده می‌باشد.

استند رومیزی

یکی از استندهای تبلیغاتی می باشد که محدودیت مکانی ندارد و در هر جایی قابل استفاده است.

این استندها به صورت سفارشی در هر ابعادی و حتی به صورت دو رو قابل قابل چاپ هستند.

استند خیابانی

در فضای شهری برای جلب توجه مخاطبین استفاده می شود.در صورتیکه نوع تبلیغات بسیار جذاب باشد به زیبا سازی شهر نیز کمک می کند.جنس این استندها به گونه ای است که درمقابل خورشید و باران و عوامل محیطی مقاوم است.

تقسیم‌بندی استند بر طبق نوع چاپ

استند فضای باز یا Outdoor:استندهایی که در فضای سرپوشیده از آن‌ها استفاده می‌شود.
این استندها جنبه تزیینی دارند و باظرافت بیشتری طراحی می‌شوند.
استند فضای داخلی یا Indoor:استندهایی که اندازه‌های بزرگی دارند و در خیابان‌ها و پارک‌ها یا محوطه بیرونی نمایشگاه‌ها کاربرد دارند.

نکات چاپ فضای خارجی

چاپ فضای باز در معرض عوامل محیطی قرار دارد درنتیجه جوهر و مدیایی که در این نوع چاپ استفاده می‌شود در مقابل نور خورشید یا باران مقاومت بالایی دارد.مدیای مورداستفاده ضد آب است.

سه نوع مدیایی که برای چاپ خارجی استفاده می‌شود عبارت است از سولیت،بنر مات و بنر معمولی.تفاوت این سه نوع در ضخامت و کیفیت آن‌ها می‌باشد.ضخیم‌ترین و بهترین مدیا سولیت است.بنرها به ذلیل شفافیت،نور را منعکس می‌کنند و باعث سخت‌تر خوانده شدن بنر می‌شوند.
بنابراین هنگام سفارش و خرید استند این موضوع را مدنظر قرار دهید و نوع بنر و مات و براقی آن را ذکر کنید.
قابل‌ذکر است، چاپ اکوسالونت نسل جدیدی از چاپ فضای خارجی است. که ویژگی‌های چاپ فضای داخلی و فضای خارجی را باهم دارد. بنابراین می‌شود همان کیفیت بالای چاپ فضای داخلی را با مزایای چاپ فضای خارجی باهم داشت. چاپ استند با استفاده از مدیای فضای خارجی دارای ویژگی‌های زیر است.؛ ۱- قیمت ارزان‌تر ۲- مقاوم در برابر عوامل جوی(ضد آب و ضد نور)

ابعاد استند ایستاده

استند ایستاده در دو سایز استاندارد ۲۰۰*۹۰ و سایز ۶۰*۱۷۰ تولید می‌شود.

نصب استند ایستادهنوعی از استند هم وجود دارد که قابلیت تغییر سایز دارد و می‌توان چاپ را در ابعاد مختلف بر روی آن نصب کرد..
روش نصب استند ایکس
نصب استند بسیار ساده و سریع می‌باشد.استند 5شاخه فلزی و یک قطعه پلاستیکی دارد.4عدد از لوله‌ها دارای شاخک و گیره نصب هستند که چهار طرف استند را تشکیل می‌دهند.
آن لوله‌ای که گیره ندارد پایه استند است.با استفاده از پیچ تنظیم می توانید به پایه استند زاویه دهید.بعد از قرار دادن استند،چاپ را خارج کرده و چهارگوشه آن را که پانچ شده داخل لوله‌های گیره دار قرار دهید.

نکته مهم در استند

مهم است که قسمت پلاستیکی استند که ۵ شاخه استند به آن وصل می‌شوند، از کیفیت بالایی برخوردار باشند و در اثر فشار بنر بر روی شاخه ها نشکند یا حالت خود را از دست ندهد.

فشاری که بنر به شاخه‌ها وارد می‌کند به دلیل این است که چاپ روی استند صاف و محکم بایستد.

بنابراین اگر قطعه پلاستیکی وسط استند از کیفیت بالایی برخوردار نباشد به‌راحتی می‌شکند و استند را غیرقابل استفاده می‌کند.

استند ایستاده

نکات چاپ استند در پرینت لوتوس
رزولوشن فایل : حداقل 300 پیکسل در اینچ
اندازه فایل :هم‌اندازه با اندازه محصولات
سیستم رنگی (Mode): CMYK
محدوده نا امن :نیم سانتی‌متر.:فایل باید به‌گونه‌ای باشد که بعد از برش‌های نهایی،تصاویر یا متن‌های تبلیغاتی دست‌نخورده باقی بماند.
بدون حاشیه برای جلوگیری از عدم تقارن
عدم استفاده از فونت‌های کوچک‌تر از 6 پوینت
بهتر است قبل از چاپ،یک پرینت از محصول خود بگیرید و از چگونگی نمایش آن مطلع شوید.
لازم به ذکر است که رنگ‌های نمایش داده‌شده در کامپیوتر و گوشی بارنگ‌های چاپ تفاوت محسوسی دارد.

چاپ آفست و دیجیتال روش‌های چاپ مختلفی دارند درنتیجه امکان دارد رنگ‌های نهایی این دو نوع چاپ کمی باهم تفاوت داشته باشد.
جنس کاغذ چاپ ممکن است تحریر یا گلاسه یا انواع دیگری باشد که ممکن است بازهم رنگ‌ها باهم تفاوت‌هایی داشته باشند.
فرمت فایل‌های ارسالی
TIFF, PDF, JPEGفرمت‌های ارسالی باید یکی از این فرمت‌ها باشد:
 رزولوشن فایل‌هایJPG , TIFF حداقل300 دی پی آی باشد.